Sommerfest 2019

Sommerfest i Resen

24. august på Resen Friskole

Dagen begyndte med strålende sol skind bønderne skulle høste men trods det kom der mange besøgende.

Dagen startede Kl. 11.00 Tombolaen åbnede. Der var 2oo   gevinster så det blev et tilløbsstykke og der var mange som, havde noget med hjem. På 2 timer så var der udsolgt . Køkkenet åbnede, der var mange ting  som kunne købes, især ribben sandwich var et hit. Slushice og is gik  godt i det gode vejr.

Friskolen 7. klasse havde kaffe og kage klar ,så de kunne tjene lidt til deres tur til udlandet.

Der var mange aktiviteter i gang rundt på pladsen.

Der var trillebørs ringridning, der var mange som deltog både børn og voksne, de kørte med hinanden. En sad i trillebøren og den anden kørte, så var det bare med at ramme ringen.

Kl. 13.30 var der traktor træk, mange var kommet med deres veterantraktorer, der blev sat et reb på traktoren så skulle publikum prøve om de kunne holde traktorer fra at køre, nogle gange lykkedes det.

Derefter var der plænetraktortræk, det foregik med en ”  Vogn ” med mange vægtklodser på ,hvor plæne traktoren så skulle prøve at trække ”vognen” længst muligt. Der var mange plænetraktorer der var ude at blive luftet, og vise hvad de kunne præstere, der var mange tilskuere til begge træk, og der gik meget tid inden kørerne var færdige.

Der kunne males på sten, børnene havde meget sjov med det. Andre pustede sæbebobler til langt ud på aftenen.

Der var en kuffert med nøgler i, så kunne man købe nøgler der skulle passe i en hængelås, og vindernøglen

udløste lån af en peugeot eller en citreon en weekend og  en middag på Humlum kro.   Begge biler stod på pladsen hele dagen, der var mange der var henne at prøve at sidde i dem.

Der var også  ” Hønseskidning”  Publikum kunne købe et nummer , hvis hønen ligger en lille ”hønseklat” på ens  nummer, præmien  vandt man en biograf billet til Appollon  i Struer.   Flere vindere i de forskellige konkurrencer fik også en biografbillet.

Der var lagkage løb.  Flere hold gik efter poster hvor der bliver uddelt ting til at lave en lagkage af. Derefter  gik man indendørs for at lave kagerne. Så kom der en lagkagedommer og vuderede kagerne og der blev kåret en vinder. Lagkagerne blev spist om aftenen efter middagen.  Vi fik en gryderet som blev serveret fra en stor gryde midt på pladsen. Vejret var fantastisk alle spiste ude, både store og små hyggede sig på pladsen til langt ud på aftenen.

Fra arrangørernes side: Resen Friskole og Natur børnehave

Resen Husholdningsforening

Resen Beboerforening

Skal der lyde en stor tak publikum, der var med til at gøre dagen, så hyggelig som vi syntes den var.

Og tak til alle sponsorerne.

Tak til alle de frivillige hænder uden jeres hjælp ingen sommerfest.

Der kan ses flere billeder på:

www.resenfriskole.dk under Galleri.

Del siden